Aktualności MerService

Rodzaje materiałów POS: co warto wiedzieć na ten temat?

Spotykałaś(eś) się z oznaczeniami POS i POSM, ale nie wiesz, czym właściwie różnią się te dwa pojęcia? W praktyce – niczym. To jedynie dwa określenia alternatywnie używane w kontekście materiałów, których przeznaczeniem jest pozytywne wpływanie na poziom sprzedaży. POS i POSM to po prostu skróty od angielskich wyrażeń: point of sale (POS) oraz point of sale materials (POSM).

więcej

Na czym polega merchandising mix?

Pojęcie merchandisingu znane jest już od dawna i można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że merchandising to w dużej mierze działania, jakich przeznaczeniem jest wpłynięcie na wysokość sprzedaży, oczywiście podwyższając jej poziom. Merchandising w dużej mierze skupia się, między innymi, na umiejętnym ustawieniu produktów w sklepie oraz dbaniu o szeroki wybór i dostępność artykułów. Co w takim razie oznaczają instrumenty merchandisingu-mix i jak zdefiniować to pojęcie?

więcej

Merchandising: wady i zalety

Większa liczba kupujących przekłada się na wyższe zyski. To prosta zależność. Ma to szczególne znaczenie w kontekście punktów i placówek handlowych. Ze sprzedażą natomiast nierozerwalnie związane jest pojęcie merchandisingu. Można śmiało stwierdzić, że merchandising to zespół działań, które są nastawione przede wszystkim na zwiększenie poziomu sprzedaży. W praktyce, merchandising bazuje na różnych technikach, na przykład, skupiających się na umiejętnym ułożeniu produktów.

więcej

Merchandising: historia i geneza

Trudno nie docenić obecnie znaczenia merchandisingu w kontekście funkcjonowania sklepów i punktów handlowych. Przeznaczeniem działań merchandisingowych jest zwiększanie sprzedaży, a jeden z podstawowych sposobów na to, by w praktyce podnieść jej poziom stanowi umiejętne zaaranżowanie przestrzeni handlowej oraz odpowiednie ulokowanie sprzedawanych towarów. Znając istotę merchandisingu, warto uświadomić sobie znaczenie tego pojęcia, funkcjonujące w przestrzeni handlowej.

więcej

Jak zrealizować merchandising w sklepie? Krótki przewodnik po świecie merchandisingu

Działania sklepu są zorientowane na sprzedaż produktów, to zrozumiałe. Zadaniem merchandisingu jest natomiast ułatwienie sprzedaży i w efekcie jej zintensyfikowanie. W tym zdaniu zawiera się właściwie cała istota merchandisingu. Wiele osób merchandising utożsamia wyłącznie z umiejętnym rozlokowaniem produktów, które zwróci uwagę klienta. Rzeczywiście, w dużej mierze działania merchandisingowe polegają właśnie na ustawianiu asortymentu sklepu. Jednak na tym nie koniec!

więcej

Chcesz wiedzieć więcej? Umów się na spotkanie.

Skontaktuj się

Zdajemy sobie sprawę z konieczności bieżącego
rozwoju technologicznego, który jest nieodłączną częścią
oferowanych usług i elementem wzrostu Spółki.

Więcej o naszej technologii