W październikowym wydaniu miesięcznika Forbes, spółka MerService wystąpiła jako ekspert w dziedzinie e-merchandisingu.

„Na zlecenie klienta możemy zbadać m.in. dostępność jego produktów na różnych platformach sprzedażowych, przeanalizować ich ceny, jakość prezentacji, czy przyporządkowanie do odpowiednich kategorii'” – mówi Magdalena Trzcińska Prezes Zarządu MerService.

Udział e-commerce w handlu detalicznym systematycznie rośnie. Warto zadbać o prawidłowe rozmieszczenie i pozycjonowanie produktów w e-sklepach, co pozytywnie wpłynie na wyniki sprzedaży.

Zgodnie z badaniami z 2020 r. już ponad 70 proc. internautów korzysta z e-sklepów, a popularność zakupów w Internecie stale rośnie. Siedząc wygodnie w domu możemy dokonać wyboru nie tylko towarów pierwszej potrzeby, ale również większych i droższych produktów, m.in. pralek czy telewizorów. Konkurencja  będzie coraz większa, a co za tym idzie, w walce o klienta marki będą przykładać coraz większą wagę do zapewnienia jak najlepszego doświadczenia zakupowego.

Aby w pełni wykorzystać potencjał Internetu do rozwoju sprzedaży niezbędny jest profesjonalny e-merchandising. Pojęcie to obejmuje kompleksowe działania prowadzone w miejscu e-sprzedaży wspierające widoczność i jakość ekspozycji marki lub produktu. Efektywność działań  e-merchandisingowych w dużej mierze zależy od wcześniej przeprowadzonych badań i analiz danych, które służą do opracowania skutecznej strategii.

Jak zwiększyć sprzedaż?

Korzystając z e-sklepu klient nie ma takich możliwości doświadczania produktu jak w sklepie tradycyjnym. To oznacza, że kluczowym elementem w kontakcie klienta z produktem stają się zdjęcia, opisy i informacje o produkcie, prezentowane w serwisie internetowym. Do najczęściej wskazywanych przez klientów powodów negatywnej oceny sklepu zaliczają się właśnie złej jakości zdjęcia, które nie odpowiadają rzeczywistemu obrazowi produktu.

Ogromne znaczenie w e-merchandisingu ma również opis. Powinien zawierać najważniejsze, z punktu widzenia kupującego informacje, m.in. w przypadku produktów AGD i RTV muszą to być parametry sprzętu. Równie ważny jest opis, który powinien nie tylko zachęcać klienta, ale również stanowić użyteczne źródło rzetelnej informacji. Warto przy tym wykorzystywać mocne strony opisywanego przez nas towaru. Kolejnym ważnym aspektem jest taksonomia czyli  efektywne pozycjonowanie i kategoryzacja produktu. Dzięki temu klient łatwo znajduje produkty i nie porzuca sklepu z powodu trudności w dotarciu do kategorii, której poszukuje.

E-merchandising z MerService

– Wyróżnia nas to, że przykładamy dużą wagę do szczegółowych analiz produktów klienta oraz platform sprzedażowych, na których te produkty są sprzedawane. Dzięki wynikom tych badań wiemy, co należy zmienić, żeby produkty naszych klientów zostały częściej wybierane przez konsumentów – mówi nam  Magdalena Trzcińska, Prezes Zarządu MerService, który od 2009 roku świadczy wysoko wyspecjalizowane usługi wspierające procesy sprzedażowe.

Analiza share of category pozwala na dokładne określenie strony i pozycji, na której znalazł się wyszukiwany produkt. Z kolei rating & reviews pokazuje szczegóły dotyczące ocen i opinii na temat sklepu internetowego.  Efektem wdrożenia odpowiednich działań może być znacząca poprawa parametrów wyszukiwania pożądanych przez klienta produktów oraz ich postrzeganie.

Firma ma wieloletnie doświadczenie w pracy w branży FMCG. Obecnie MerService jest jedyną firmą na rynku, która oferuje równocześnie merchandising offline i online. –  W naszej pracy skupiamy się na indywidualnym podejściu do każdego zlecenia, podejmując szereg wszechstronnych działań, mających na celu optymalizację procesów sprzedaży produktów naszych klientów – podkreśla Magdalena Trzcińska.

  • Chcesz wiedzieć więcej?

    Umów się spotkanie.

    Skontaktuj się z nami
    Skontaktuj się z namiSkontaktuj się z nami
  • Zostaw nam swój numer

    Oddzwonimy do Ciebie

    FacebookLinkedIn