Przemyślany merchandising w branży beauty ma bardzo duży wpływ na liczbę sprzedanych kosmetyków, które bez zastosowania poszczególnych działań marketingowych z dużym prawdopodobieństwem pozostałyby niezauważone. Dzieje się tak, ponieważ brak odpowiedniej prezentacji oferowanych produktów sprawia, że nie przyciągają one wzroku klientów i nie zachęcają ich tym samym do zakupu. Ponadto, dzięki prawidłowemu ustawieniu kosmetyków czy stworzeniu atrakcyjnej dla potencjalnych klientów witryny sklepowej, możemy w ciekawy sposób przedstawić poszczególny produkt, a następnie całą serię pozwalającą na stworzenie pełnej i efektywnej pielęgnacji. Dlatego warto dowiedzieć się, jak skutecznie sprzedawać kosmetyki w salonie kosmetycznym i zwiększyć tym samym zyski przedsiębiorstwa.

Jakie są najważniejsze zasady merchandisingu w salonie kosmetycznym?

Merchandising to różne działania marketingowe, których jednym z celów jest zwrócenie uwagi klienta na dany produkt i zachęcenie go do zakupu. Z tego powodu, aby podjęte przez nas działania były skuteczne, powinniśmy nie tylko poznać najważniejsze zasady związane z prezentacją poszczególnych kosmetyków, ale także zastanowić się, jacy klienci korzystają z naszych usług i jakich produktów najbardziej potrzebują. W przypadku salonów kosmetycznych mogą to być różnego rodzaju kosmetyki do pielęgnacji włosów, paznokci czy skóry. Warto przy tym wspomnieć, że sprzedaż kosmetyków w salonie przebiega szybciej i skuteczniej, kiedy osoby wykonujące poszczególne zabiegi same z nich korzystają – dzięki temu klient może zobaczyć, że z kosmetyków korzystają profesjonaliści i przy okazji przekonują się do ich działania.

W salonie bardzo ważną funkcję ma przemyślana ekspozycja kosmetyczna i to w dużej mierze na niej opiera się skuteczny merchandising. Ważnym punktem każdego salonu stają się między innymi dobrze widoczne witryny ustawione w pobliżu wejścia po prawej stronie klienta – w efekcie łatwiej rzucają się one w oczy i tym samym zwiększa się rozpoznawalność przedstawianych marek. Z tego powodu warto dowiedzieć się, w jaki sposób posegregować i ustawić poszczególne kosmetyki, aby zwiększyć szansę na ich szybką sprzedaż.

Choć wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, odpowiednia ekspozycja kosmetyków ma bardzo duży wpływ na ich sprzedaż. Dlatego niezwykle ważne stają się dobrze zagospodarowane gabloty z kosmetykami. Chcąc sprawić, aby sprzedaż kosmetyków w salonie kosmetycznym stała się bardziej efektywna, warto między innymi zadbać o takie czynniki jak:

– estetyczny wygląd gabloty z kosmetykami – dbanie o czystość witryny wpływa również na sposób prezentowania się kosmetyków, dlatego warto dbać o to, aby nie była ona zakurzona ani zabrudzona śladami palców,

– przemyślane ustawienie kosmetyków – kosmetyki w gablocie powinny być dobrze widoczne, dlatego warto ustawić je w równych odstępach, a w jednym rzędzie umieścić 3-4 opakowania tego samego produktu. Dzięki temu witryna nie będzie wyglądała na zbyt pustą ani na przepełnioną, co utrudnia zwrócenie uwagi na pojedyncze produkty,

– odpowiednia segregacja produktów – kosmetyki przeznaczone do mycia włosów powinny znaleźć się na innej półce niż produkty przeznaczone do ich odżywiania. Jednocześnie warto zadbać o to, aby produkty znajdujące się w jednej gablocie pozwalały na stworzenie kompletnego zestawu do pielęgnacji – dzięki temu klient częściej zdecyduje się na zakup kilku kosmetyków o innym działaniu,

– dokładny opis kosmetyków i ich ceny – znajdujące się w gablocie kosmetyki powinny być dokładnie opisane pod względem działania oraz ceny. Wielu klientów zrezygnuje z zakupu produktu, którego jeszcze nie zna, jeśli będą musieli zapytać kosmetyczkę lub fryzjerkę o ich cenę.

Nie bez znaczenia okazuje się również odpowiednia wysokość gabloty z kosmetykami. Zastanawiając się, jak sprzedawać kosmetyki, dobrze jest zadbać o to, aby najchętniej wybierane produkty lub kosmetyki, które najbardziej chcemy sprzedać, znajdowały się na poziomie oczu klienta, czyli na wysokości 140-160 cm. Dzięki temu klient szybciej zwróci na nie uwagę i tym samym częściej będzie zainteresowany ich zakupem. Na dole witryny warto z kolei ustawić kosmetyki, które zwracają na siebie uwagę ciekawym opakowaniem lub które są mniej chętnie wybierane przez klientów.

Ekspozycja kosmetyków w salonie – jak wpływa na sprzedaż?

Choć wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, odpowiednia ekspozycja kosmetyków ma bardzo duży wpływ na ich sprzedaż. Dlatego niezwykle ważne stają się dobrze zagospodarowane gabloty z kosmetykami. Chcąc sprawić, aby sprzedaż kosmetyków w salonie kosmetycznym stała się bardziej efektywna, warto między innymi zadbać o takie czynniki jak:

– estetyczny wygląd gabloty z kosmetykami – dbanie o czystość witryny wpływa również na sposób prezentowania się kosmetyków, dlatego warto dbać o to, aby nie była ona zakurzona ani zabrudzona śladami palców,

– przemyślane ustawienie kosmetyków – kosmetyki w gablocie powinny być dobrze widoczne, dlatego warto ustawić je w równych odstępach, a w jednym rzędzie umieścić 3-4 opakowania tego samego produktu. Dzięki temu witryna nie będzie wyglądała na zbyt pustą ani na przepełnioną, co utrudnia zwrócenie uwagi na pojedyncze produkty,

– odpowiednia segregacja produktów – kosmetyki przeznaczone do mycia włosów powinny znaleźć się na innej półce niż produkty przeznaczone do ich odżywiania. Jednocześnie warto zadbać o to, aby produkty znajdujące się w jednej gablocie pozwalały na stworzenie kompletnego zestawu do pielęgnacji – dzięki temu klient częściej zdecyduje się na zakup kilku kosmetyków o innym działaniu,

– dokładny opis kosmetyków i ich ceny – znajdujące się w gablocie kosmetyki powinny być dokładnie opisane pod względem działania oraz ceny. Wielu klientów zrezygnuje z zakupu produktu, którego jeszcze nie zna, jeśli będą musieli zapytać kosmetyczkę lub fryzjerkę o ich cenę.

Nie bez znaczenia okazuje się również odpowiednia wysokość gabloty z kosmetykami. Zastanawiając się, jak sprzedawać kosmetyki, dobrze jest zadbać o to, aby najchętniej wybierane produkty lub kosmetyki, które najbardziej chcemy sprzedać, znajdowały się na poziomie oczu klienta, czyli na wysokości 140-160 cm. Dzięki temu klient szybciej zwróci na nie uwagę i tym samym częściej będzie zainteresowany ich zakupem. Na dole witryny warto z kolei ustawić kosmetyki, które zwracają na siebie uwagę ciekawym opakowaniem lub które są mniej chętnie wybierane przez klientów.

Sprzedaż kosmetyków w gabinecie kosmetycznym – dlaczego warto pamiętać o testerach i próbkach?

Podczas pracy w salonie kosmetycznym niekiedy nie jesteśmy w stanie wykorzystać oferowanych produktów podczas wykonywania poszczególnych zabiegów. Z tego powodu warto zadbać o to, aby klient zawsze miał dostęp do testerów lub darmowych próbek wydawanych po zakończeniu zabiegu. Dzięki temu, że dana osoba będzie mogła sprawdzić działanie kosmetyków, a także przekonać się, jak pachną i jaką mają konsystencję, chętniej zdecyduje się na zakup produktu, który spełni jej poszczególnie oczekiwania. W efekcie sprzedaż kosmetyków w gabinecie kosmetycznym przebiega szybciej i wiąże się z większymi zyskami.

  • Chcesz wiedzieć więcej?

    Umów się spotkanie.

    Skontaktuj się z nami
    Skontaktuj się z namiSkontaktuj się z nami
  • Zostaw nam swój numer

    Oddzwonimy do Ciebie

    FacebookLinkedIn