Nie ulega wątpliwości, że umiejętnie wykorzystany merchandising może zauważalnie wpłynąć na wyniki sprzedażowe. UMIEJĘTNIE – to słowo klucz. Błędy popełniane w trakcie realizowania działań merchandisingowych potrafią negatywnie oddziaływać na ich skuteczność. Na co przede wszystkim warto zwrócić uwagę? Usługi merchandisingowe MUSZĄ być dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Inne działania będą uzasadnione w przypadku wielkopowierzchniowych marketów, a inne w kontekście niewielkich osiedlowych sklepików, w których zwykle można kupić podstawowe produkty spożywczo – przemysłowe.
Ponadto, bardzo groźnym, mogącym mieć poważne konsekwencje, niedopatrzeniem są puste półki sklepowe. Współczesny klient przyzwyczajony jest do obfitości i bardzo szerokiego wyboru. Brak wystarczającej ilości towarów może spowodować, że klient w przyszłości zdecyduje się na zakupy w innym sklepie, który zagwarantuje mu pożądany wybór.
Korzystając z oferty firm specjalizujących się w świadczeniu usług merchandisingowych warto zwrócić uwagę na doświadczenie potencjalnego współpracownika oraz ofertę proponowanych działań. W przypadku niewielkich sklepów i punktów handlowych, warto rozważyć marchandising mobilny, merchandising sezonowy natomiast może okazać się strzałem w dziesiątkę w okresach, kiedy zapotrzebowanie na usługi profesjonalnych merchandiserów jest wyższe niż zazwyczaj.
REASUMUJĄC: merchandising daje wymierne rezultaty, pod warunkiem, że jest odpowiednio przeprowadzony. „Merchandisingowa” wiedza pozwala na umiejętne zaplanowanie przestrzeni sklepowej i daje szanse na prawidłowe rozmieszczenie towarów i materiałów POS, efektywnie wpływając na decyzje zakupowe klientów.