Umiejętne ustawienie towarów w sklepie może mieć ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. W związku z tym, profesjonalny merchandising cieszy się dzisiaj coraz większą popularnością. Definicję merchandisingu można sprowadzić do działań, których przeznaczeniem jest podniesienie poziomu sprzedaży. Warto pamiętać jednak, że merchandising nie ogranicza się jedynie do wyeksponowania produktów na terenie sklepów i punktów handlowych. Działaniom merchandisingowym mogą być poddane również, na przykład, komunikaty dotyczące ulokowania sklepu. W takim razie, pojawia się pytanie, czym jest merchandising mobilny? Merchandiser mobilny – kto to? Na czym polega jego praca? Spróbujmy znaleźć odpowiedzi!

Merchandiser mobilny – kto to?

Kim w takim razie jest merchandiser? Merchandiser to ekspozytor towaru. W przypadku merchandisingu mobilnego, najważniejszą cechą pracy w charakterze merchandisera mobilnego jest fakt, że merchandiser nie jest przypisany do konkretnego sklepu/punktu handlowego. Zwykle „pod swoją pieczą” ma kilka miejsc, w których realizuje swoje obowiązki. Praca merchandisera mobilnego wymaga więc szerokiej wiedzy i doświadczenia, które pozwoli na dostosowanie się do wymogów konkretnych zleceniodawców.

Merchandiser mobilny kontroluje produkty na półkach pod kątem właściwej ekspozycji czy dat ważności. Jego zadaniem jest sprawdzanie cen, porządkowanie towarów według określonych wytycznych, a także utrzymywanie dobrych relacji między dostawcami a sklepem. . Może również angażować się w działania promocyjne, sugerując osobom odpowiedzialnym za wyniki sprzedaży lub handlowcom akcje rabatowe. Merchandiser mobilny może w ciągu dnia odwiedzić kilka różnych sklepów. Dzięki temu ma możliwość pracy w różnych środowiskach, co przekłada się na wzbogacanie wiedzy i doświadczenia.

Loader

Merchandising mobilny – dlaczego warto nawiązać współpracę z merchandiserem?

Współpraca z profesjonalnym merchandiserem mobilnym wiąże się z wieloma korzyściami dla firmy. Dzięki wysokim kwalifikacjom specjalista wie, jak efektywnie zwiększyć sprzedaż produktów albo usług. Poprzez starannie zaplanowane zmiany oraz działania w zakresie właściwego ustawienia półek, towarów czy wyglądu wnętrza placówki, można uzyskać konkretne rezultaty sprzedażowe. W przeciwieństwie do często nachalnych reklam zewnętrznych lub innych form nakłaniania klienta do zakupu, merchandising mobilny działa subtelniej, a przez to skuteczniej. Klient nie zdaje sobie nawet sprawy, że wszystko, co widzi w sklepie, jest wynikiem starannie opracowanej strategii. To sprawia, że nie czuje się przytłoczony, a równocześnie chętnie sięga po różne towary.

Praca merchandisera mobilnego: podstawowe obowiązki

Wyjaśniliśmy już, kto to jest merchandiser mobilny. Praca merchandisera mobilnego będzie uzależniona od tego, dla jakich sklepów i punktów usługowych realizuje swoje usługi. Bardzo często merchandising mobilny zakłada świadczenie usług merchandisignowych dla konkretnych klientów w ustalonych wcześniej dniach. W tym przypadku priorytetowe znaczenie mają oczekiwania i potrzeby danego punktu handlowego lub sklepu. Merchandising mobilny jest zresztą usługą, jaką dzisiaj proponuje wiele agencji merchandisingowych, głównie ze względu na specyfikę współczesnego rynku. Merchandising mobilny jest to przede wszystkim doskonałe rozwiązanie dla klientów, którzy nie potrzebują stałej pomocy wyspecjalizowanego merchandisera. Tego rodzaju usługa jest kierowana głównie do mniejszych punktów sprzedażowych i sklepów.

REASUMUJĄC: merchandiser mobilny to specjalista, którego głównym zadaniem jest świadczenie usług dla kilku punktów/sklepów. Stąd określenie – mobilny. Praca merchandisera mobilnego jest usankcjonowana potrzebami rynku – nie każdy punkt handlowy lub sklep potrzebuje codziennego, stałego wsparcia merchandisera.

  • Chcesz wiedzieć więcej?

    Umów się spotkanie.

    Skontaktuj się z nami
    Skontaktuj się z namiSkontaktuj się z nami
  • Zostaw nam swój numer

    Oddzwonimy do Ciebie

    FacebookLinkedIn
    Zamknij formularze