Aktualności MerService

Eye-tracking w badaniach marketingowych

Wszyscy wiemy, że ważną sprawą w procesie zakupowym jest przyciągnięcie uwagi. Okazuje się, że można wykorzystać do tego zbadaną już nowoczesną technologię, połączoną z wiedzą o ludzkim mózgu. Korzysta się z tego, gdyż ludzkie postrzeganie danego obrazu jest bardzo wybiórcze. Nie chodzi tu bynajmniej o oczy, ale o mózg – to za jego sprawą na niektóre widziane elementy zwraca się uwagę, podczas gdy inne pozostają niezauważone (albo raczej zauważone, ale całkowicie zignorowane). Dzięki nowoczesnym technologiom, takim jak eye-tracking w marketingu, jesteśmy w stanie przeanalizować, co przykuwa wzrok klientów i jakie bodźce wpływają na ich percepcję.

więcej

Deep Learning a sprzedaż

Codziennie bombardowani jesteśmy informacjami. Płyną do nas wszystkimi kanałami: internet, media oraz otaczający nas świat stanowią nieograniczone źródło bodźców. Jak odnaleźć się w tak nasyconym środowisku? Za pomocą odpowiednich narzędzi, oczywiście. Korzystamy z maszyn zdolnych samodzielnie zbierać informacje, kategoryzować je — i przedstawiać w formie wniosków. Coraz lepsze urządzenia wykorzystujące sztuczną inteligencję wzmacniają skuteczność w biznesie. Jak to się dzieje? Dowiedzmy się, w jaki sposób używać metod AI.

więcej

Merchandising w internecie

W dobie rosnącej konkurencji atrakcyjna wizualnie strona internetowa firmy ma olbrzymie znaczenie, szczególnie gdy owa firma prowadzi działalność sprzedażową. Podczas zakupów coraz więcej osób zwraca uwagę nie tylko na dostępne w ofercie produkty, ale i na sposób ich ekspozycji. Liczy się również przejrzystość samej witryny – to, czy konsument może łatwo znaleźć poszukiwany artykuł oraz czy treści na stronie rozmieszczono intuicyjnie. Niestarannie przygotowane bądź niedokładne opisy asortymentu, chaotyczny układ podstron i niezrozumiała nawigacja szybko zniechęci klientów do złożenia zamówienia. Warto poznać zasady, jakimi kieruje się merchandising w e-commerce, aby ograniczyć ich migrację do konkurencyjnych placówek.

więcej

Na czym polega praca jako tajemniczy klient?

Satysfakcja z przeprowadzonej transakcji to podstawowy warunek powrotu klienta na kolejne zakupy. Pozytywna opinia o firmie wynika z wielu czynników, do których można zaliczyć m.in. ciekawą ofertę, wygląd lokalu czy fachową obsługę sklepu. Sprawdzeniem wszystkich aspektów funkcjonowania placówki zajmuje się zazwyczaj szef, ale może też skorzystać z pomocy tajemniczego klienta. Dzięki temu otrzyma wiarygodniejszy raport. Kim jest tajemniczy klient? Ile zarabia? I czy można łatwo go rozpoznać? O wszystkim napiszemy w niniejszym artykule.

więcej

Czym jest visual merchandising

W ramach sprzedaży należy nie tyle przygotować ofertę danego produktu, ile uzyskać konkretny cel – przyciągnąć uwagę konsumenta i sprawić, że spośród licznych artykułów wybierze właśnie nasz. Aby zmotywować klientów do zakupu, wykorzystuje się szereg narzędzi marketingowych, którymi dysponuje visual merchandising (VM). To strategia sprzedaży za pomocą odpowiedniej ekspozycji, znana też jako sprzedaż wizualna. Aby była skuteczna, musi być spójna ze strategią danej marki, a dodatkowo powinna wzmacniać jej wizerunek.

więcej

Chcesz wiedzieć więcej? Umów się na spotkanie.

Skontaktuj się

Zdajemy sobie sprawę z konieczności bieżącego
rozwoju technologicznego, który jest nieodłączną częścią
oferowanych usług i elementem wzrostu Spółki.

Więcej o naszej technologii