Spotykałaś(eś) się z oznaczeniami POS i POSM, ale nie wiesz, czym właściwie różnią się te dwa pojęcia? W praktyce – niczym. To jedynie dwa określenia alternatywnie używane w kontekście materiałów, których przeznaczeniem jest pozytywne wpływanie na poziom sprzedaży. POS i POSM to po prostu skróty od angielskich wyrażeń: point of sale (POS) oraz point of sale materials (POSM).

Rodzaje materiałów POSM

Jakie rodzaje materiałów POS funkcjonują w praktyce? Warto zaznaczyć, że materiały typu POS charakteryzują się dużym zróżnicowaniem, co pozwala dopasować rozwiązania w najwyższym stopniu odpowiadające oczekiwaniom potencjalnych klientów.

Jednym z najbardziej znanych rodzajów materiałów POSM są tradycyjne ulotki, rozdawane zwykle w ruchliwych punktach miasta lub w bezpośrednim sąsiedztwie sklepów i punktów handlowych. Ulotki zawierają podstawowe informacje na temat oferty bądź aktualnych promocji. Ogromne znaczenie ma prawidłowo skonstruowany tekst ulotki, który będzie chwytliwy, zwracający uwagę, zachęcający do skorzystania z oferty, ale jednocześnie, niezbyt długi. Duża ilość tekstu może w konsekwencji zniechęcić odbiorcę do dalszego czytania.

Na tym jednak nie koniec! Inne przykłady materiałów POS to roll up’y, przydatne, na przykład, w trakcie wystąpień na różnego rodzaju targach. Na roll up’ach najczęściej umieszczane są podstawowe dane kontaktowe i informacje dotyczące proponowanej oferty. Roll up’y ze względu na swoją konstrukcję przyciągają wzrok odbiorcy, są wygodnym nośnikiem danych, a prawidłowo wykonane, wyglądają bardzo profesjonalnie, co również nie pozostaje bez znaczenia.

Rodzajem materiałów POSM są również dobrze znane broszury. Broszura w kontekście materiałów POSM to nic innego, jak niewielki wydruk, który zawiera podstawowe informacje o produkcie czy świadczonych usługach. Broszury są więc nośnikiem wiedzy, który pozwoli potencjalnemu klientowi „zasięgnąć języka”. Oczywiście, osoby chcące skorzystać z możliwości, jakie współcześnie dają im materiały POS, mają do dyspozycji o wiele szerszy wybór podobnych rozwiązań. Kluczem do sukcesu jest wybór tych, które w danym przypadku będą najbardziej funkcjonalne i efektywne.

Loader

Materiały POS – zalety

Kluczową zaletą korzystania z materiałów POS jest fakt, że zwracają one uwagę potencjalnego klienta. Posłużmy się przykładem rozdawania ulotek w pobliżu miejsc, w których nagromadzona jest duża liczba restauracji. Jeśli aktualnie szukasz miejsca, w którym zjesz kolację, otrzymanie ulotki z konkretnej restauracji z informacjami na temat zachęcających cen, może wpłynąć na Twój wybór.

Ponadto, w przypadku materiałów POS nie bez znaczenia jest również fakt, że dostępny jest bardzo szeroki wybór materiałów, różniących się wielkością, zastosowaniem itp., co z kolei pozwala na ich dopasowanie do indywidualnych potrzeb i efektów, jakie docelowo chce się osiągnąć. Warto również pamiętać o tym, że na rynku działa wiele profesjonalnych firm, które zajmują się przygotowywaniem ciekawych i oryginalnych materiałów POSM, co pozwala na skorzystanie z doskonale zaprojektowanych materiałów.

Należy jednak pamiętać, że podstawową kwestią jest umiejętna dystrybucja materiałów POSM. Co to oznacza? Materiały muszą być stosownie ulokowane (stand z ulotkami utrudniający przejście w niewielkim korytarzu to nienajlepszy pomysł). Co więcej, bardzo ważna jest dbałość o porządek w materiałach POS (bałagan, rozsypane ulotki, przewrócone standy – to niedopuszczalne) oraz ich regularne uzupełnianie.

REASUMUJĄC: materiały POSM to nic innego, jak dobrze znane ulotki, broszury, standy, roll up’y itp. Korzystanie z materiałów POS (POSM to inne określenie tych samych rozwiązań) pozwala dostosować je do własnych potrzeb i oczekiwań.

  • Chcesz wiedzieć więcej?

    Umów się spotkanie.

    Skontaktuj się z nami
    Skontaktuj się z namiSkontaktuj się z nami
  • Zostaw nam swój numer

    Oddzwonimy do Ciebie

    FacebookLinkedIn