Aktualności MerService

Czym zajmuje się koordynator ds. merchandisingu?

Mechandising to zespół działań zorientowanych na zwiększenie sprzedaży, nierozerwalnie związanych, między innymi, z umiejętnym wyeksponowaniem towaru. Merchandising zakłada, że na półkach nie powinno być pustych przestrzeni, a braki w produktach należy natychmiast uzupełniać. Istnieje wiele zasad dotyczących rozlokowania produktów w sklepach. Co więcej, merchandising może dotyczyć także organizowania promocji czy rozwiązań, których zadaniem jest zachęcenie klientów do odwiedzenia konkretnego sklepu lub punktu sprzedaży.

Koordynator regionalny ds. merchandisingu: kim jest?

Czym w takim razie zajmuje się koordynator regionalny ds. merchandisingu? Jakie są jego zadania? Koordynator regionalny to specjalista ds. sprzedaży i merchandisingu, który jednocześnie zajmuje stanowisko, jakim jest koordynator zespołu merchandiserów. Koordynator regionalny sprawuje więc pieczę nad merchandiserami pracującymi na terenie konkretnego obszaru.

Koordynator regionalny merchandisingu nie tylko synchronizuje działania podległych mu merchandiserów, ale również ma baczenie na jakość ich pracy. W związku z tym, chcąc umiejętnie ocenić pracę innych merchandiserów, musi posiadać wymagane kwalifikacje i doświadczenie. Praca jako koordynator merchandisingu wymaga bardzo dobrej organizacji, umiejętności związanych z zarządzaniem zespołem i wymaganego przygotowania teoretycznego. Specjalista ds. merchandisingu, który pełni rolę koordynatora regionalnego koniecznie musi posiadać prawo jazdy, by móc efektywnie sprawdzać efekty pracy podległych mu merchandiserów.

Z racji tego, jak istotne mogą być działania merchandiserów dla sklepu lub punktu handlowego, umiejętne kierowanie zespołem specjalistów jest odpowiedzialną, ale często także bardzo satysfakcjonującą pracą. W gestii koordynatora mogą leżeć również kontakty z klientami korzystającymi z usług merchandisingowych. W pracy koordynatora ważna jest też kreatywność, umiejętność podejmowania decyzji i obiektywnej oceny pracy innych merchandiserów.

 

Chcesz wiedzieć więcej? Umów się na spotkanie.

Skontaktuj się

Zdajemy sobie sprawę z konieczności bieżącego
rozwoju technologicznego, który jest nieodłączną częścią
oferowanych usług i elementem wzrostu Spółki.

Więcej o naszej technologii