Aktualności MerService

Deep Learning a sprzedaż

Codziennie bombardowani jesteśmy informacjami. Płyną do nas wszystkimi kanałami: internet, media oraz otaczający nas świat stanowią nieograniczone źródło bodźców. Jak odnaleźć się w tak nasyconym środowisku? Za pomocą odpowiednich narzędzi, oczywiście. Korzystamy z maszyn zdolnych samodzielnie zbierać informacje, kategoryzować je — i przedstawiać w formie wniosków. Coraz lepsze urządzenia wykorzystujące sztuczną inteligencję wzmacniają skuteczność w biznesie. Jak to się dzieje? Dowiedzmy się, w jaki sposób używać metod AI.

Czym jest Deep Learning?

Zainspirowani działaniem ludzkiego mózgu naukowcy stworzyli inteligentne sieci neuronowe. Tego typu maszyny uczą się same, rozpoznając wzorce w przetwarzanych informacjach. Aby to osiągnąć, muszą operować na wielkiej ilości danych. Potrzebują również dużo czasu, by móc wyciągnąć prawidłowe wnioski. Nie świadczy to jednak o gorszym działaniu metody. Wręcz przeciwnie – maszyny, które nie wymagają ingerencji ze strony użytkownika podczas uczenia się, stają się coraz popularniejsze.

Artificial Intelligence a Deep Learning — jak je rozróżnić?

Deep Learning to jeden z aspektów, którymi zajmuje się szeroko pojęta sztuczna inteligencja. Najważniejszą różnicą między „zwykłym” Machine Learning’iem a Deep Learning’iem jest sposób uczenia się. W tym przypadku standardowych procedur maszyna używa gotowych algorytmów, żeby na podstawie danych wyciągnąć wnioski. Zgodnie z Deep Learning’iem algorytm sam projektuje i testuje własne schematy. Od początku do końca uczy się samodzielnie, tym samym nie potrzebuje pomocy człowieka, by poprawnie kategoryzować bodźce.

Jak wykorzystać Deep Learning do sprzedaży

Od lat metody tej używa się w marketingu do zwiększania zysków. Specjaliści od reklamy codziennie stosują narzędzia oparte na sztucznej inteligencji. To dzięki temu pokazują nam się banery sklepów, których nigdy wcześniej nie odwiedziliśmy. Specjalne programy utworzyły profil zainteresowań oraz kierują do nas reklamy, które do niego pasują. W praktyce Deep Learning a sprzedaż internetowa doskonale się ze sobą komponują. Technologia wspiera marketing i branżę e-commerce.

Deep Learning a sprzedaż w sklepie. Kilka przykładów

Odmieniony remarketing

Korzystając z podobnego narzędzia, możemy dotrzeć nie tylko do klientów, którzy faktycznie byli na naszej stronie. Algorytm pokaże reklamę sklepu także tym osobom, które mają podobne zainteresowania lub preferencje, co nasza grupa docelowa. Zastanawiając się, w jaki sposób łączą się Deep Learning a sprzedaż w sklepie, nie możemy zapominać o tej niezwykłej przewadze. Nie musimy wydawać pieniędzy na kosztowne analizy konkurencji. Dzięki odpowiedniemu narzędziu pokażemy się wielu osobom, które mogły nawet nie słyszeć o naszej marce.

Większa wiedza na temat grupy docelowej

Każdy marketingowiec wie, w jaki sposób opracować bazę użytkowników. Wystarczy zlokalizować najczęstszych klientów, poznać ich wiek oraz płeć. Czy to wszystko? Oczywiście, że nie. Narzędzia wykorzystujące Deep Learning do analizy danych wyciągają zaskakujące wnioski o grupie docelowej, których często się nie spodziewamy. Ujmując te osoby w działaniach marketingowych, jesteśmy w stanie zarobić więcej. Dodatkowo — trafnie prognozujemy przyszłe trendy.
Biorąc pod uwagę Artificial Intelligence a Deep Learning, oba rozwiązania mogą pomóc w zwiększaniu sprzedaży i rozpoznawaniu grupy docelowej. Różnica jest taka, że druga metoda operuje na organicznych danych pochodzących od klientów, którzy przeglądają strony oraz dokonują zakupu. Im więcej przeanalizowanych danych, tym większe prawdopodobieństwo, że prognoza algorytmu okaże się trafna. To pozwoli nam przewidywać działania marketingowe i popyt lepiej niż w przypadku innych metod.

Lepsza personalizacja ofert

Dzięki dostępności wielkiej ilości danych Deep Learning to idealny sposób, by przedstawić atrakcyjną propozycję określonym użytkownikom. Narzędzie odpowiednio dobierze grupę docelową, a następnie zaproponuje najlepszą promocję lub pakiet usług. Jeden program wykonuje pracę zespołu marketingowców, szybko opracowując dobre rozwiązania. Jeśli zastanawialiśmy się, jak wykorzystać Deep Learning do sprzedaży, lepsza personalizacja to jedna z dostępnych metod.
Ponownie ograniczamy koszty płynące z zatrudniania zespołu specjalistów. Wiele firm korzysta z zaawansowanych programów, które pomagają w dobraniu oferty do potencjalnego kupującego. W takim przypadku Deep Learning zastosowanie w biznesie umożliwia większy zysk mniejszym kosztem. Algorytm najpierw uczy się upodobań użytkownika, a następnie na ich podstawie generuje ciekawą propozycję. Klient, który zobaczy tak przygotowaną ofertę, nie będzie w stanie jej odmówić.
W przypadku metody Deep Learning zastosowanie działań remarketingowych świetnie wspomaga sprzedaż. To kolejny dowód na to, jak nowoczesne technologie umożliwiają osiągnięcie lepszych wyników. Postęp dotyczy każdej dziedziny życia: także działań marketingowych. Rynek dynamicznie się rozwija, dlatego jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób połączyć Deep Learning i sprzedaż, nie czekaj i już dziś skorzystaj z kilku dostępnych na rynku narzędzi oraz usług, dzięki którym Twoje zyski wzrosną.

Chcesz wiedzieć więcej? Umów się na spotkanie.

Skontaktuj się

Zdajemy sobie sprawę z konieczności bieżącego
rozwoju technologicznego, który jest nieodłączną częścią
oferowanych usług i elementem wzrostu Spółki.

Więcej o naszej technologii