Analiza danych sprzedażowych

Oszczędzamy czas naszych klientów nie tylko dzięki analizie danych sprzedażowych,
ale również dzięki symulacjom i estymowaniu planowanych działań.

Doskonale znamy realia rynkowe, w jakich działają nasi klienci. Wiemy, które dane dotyczące sprzedaży są dla nich kluczowe.

Procesy sprzedażowe to jeden z fundamentów funkcjonowania firmy. Umiejętna realizacja planu sprzedaży jest nierozerwalnie związana z osiąganymi wynikami finansowymi. Profesjonalna analiza danych sprzedaży proponowana przez MerService stanowi więc źródło przydatnych informacji, dzięki czemu może efektywnie wspomagać usługi sprzedaży.

Co to jest analiza danych sprzedaży?

Zdajemy sobie sprawę z tego, że realizacja celów sprzedażowych ma dla naszych klientów priorytetowe znaczenie, dlatego prawidłowa interpretacja informacji, jakimi są dane sprzedażowe firmy może być instrumentem pozwalającym na skonkretyzowanie określonych wniosków i wytyczenie obszarów potrzebnych zmian.

Analiza danych sprzedażowych to proces, który polega na umiejętnym opracowaniu pozyskanych informacji w celu wyłuskania określonych wniosków, umożliwiających podjęcie wymaganych działań. Analiza danych i procesu sprzedaży jest istotna w kontekście tego, jak przebiega realizacja strategii sprzedaży.

MerService: interpretacja danych sprzedażowych w rękach specjalistów

MerService proponuje profesjonalną analizę danych sprzedażowych, uwzględniając jednocześnie indywidualne warunki, w których funkcjonują klienci, co pozwala zwrócić uwagę na informacje sprzedażowe mające w ich przypadku nadrzędne znaczenie. Umiejętnie przeprowadzona analiza sprzedaży firmy może mieć ogromne znaczenie w odniesieniu do zadania, jakim jest efektywna realizacja planów sprzedaży.

MerService w swoich analizach danych sprzedażowych wykorzystuje zaawansowane technologie, dzięki czemu cały proces zarządzania informacjami jest prostszy i wydajny. Nie tylko pozyskujemy potrzebne dane, ale również zestawiamy je ze sobą, przechowujemy oraz przetwarzamy. Dane sprzedażowe są pobierane z punktów sprzedaży natychmiast po zakończeniu wizyty. Tak sprawny mechanizm zdobywania informacji upraszcza ich kontrolę.

W swojej pracy wykorzystujemy nowoczesne i zaawansowane technologicznie narzędzia analizy danych sprzedażowych. Dysponujemy systemem mobilnym MerchMobiler oraz platformą OnLine, której zadaniem jest uproszczenie merchandiserom opisywania wykonanej pracy. Co więcej, jesteśmy w stanie zaproponować systemy automatyzacji raportowania. Fundamentem działalności MerService są Państwa oczekiwania. Realizując analizę informacji sprzedażowych, bierzemy pod uwagę różne rodzaje danych (dane z dokumentów, informacje pochodzące od klienta itp.), co daje pełniejszy obraz sytuacji, pozwalający na przygotowanie wyczerpującego opracowania.

Naszym klientom proponujemy kilka dróg, którymi mogą być ekspediowane raporty. Zbierane informacje są przechowywane w specjalnej hurtowni danych, dysponującą odpowiednią mocą obliczeniową. Za priorytet stawiamy sobie odpowiedź na Państwa potrzeby, dlatego usługi realizowane na rzecz klientów są dostosowywane do ich wymagań, oczekiwań oraz specyfiki branży.

Czytaj więcej

Analiza sprzedaży dostosowana do indywidualnych potrzeb każdego Klienta

Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie ma jednej, uniwersalnej optymalizacji sprzedaży dla wszystkich przedsiębiorstw. Nasi profesjonaliści z działu IT oraz analiz świadczą wsparcie technologiczno-raportowe, działając w oparciu o stale rozwijany system MerchMobiler. Wdrażają szereg działań indywidualnych, które są dostosowywane do charakteru danego przedsiębiorstwa i prowadzonych przez nie technik sprzedaży. Zanim przystąpimy jednak do pracy, dokładnie zaznajamiamy się z zagadnieniami biznesowymi naszych Klientów, dostosowując do nich naszą metodologię działań.

Znaczący atut korzystania z naszych usług to duża moc obliczeniowa oraz szerokie zaplecze specjalistów. Dzięki temu mamy możliwość pracy na wprost nieograniczonych zbiorach informacji. Analiza danych sprzedażowych dotyczy nie tylko informacji Klienta, ale również tych z systemu mobilnego czy bezpośrednio z dokumentów. Wszystkie pozyskane informacje zbieramy w jedną, kontekstową całość. Dzięki temu wnioski są możliwie jak najbardziej czytelne. Stosujemy analizy trendów, norm oraz wskaźników.

Nasi Klienci mogą natychmiast skorzystać z danych pozyskanych w trakcie analizy sprzedaży. Pozwala to na szybką reakcję nie tylko wobec eskalacji z punktów sprzedaży, ale również na różnego rodzaju nieprawidłowości oraz alerty, na przykład wykryte braki w sklepach. W zależności od indywidualnych preferencji danego Klienta, analiza informacji sprzedażowych może być dystrybuowana m.in. w formie raportów mailowych, plików Excel lub na specjalistycznej platformie analitycznej. Umożliwia ona szczegółowe eksplorowanie przygotowanych przez nas raportów, analiz, a nawet zdjęć związanych z sytuacjami w punktach sprzedaży.

Dlaczego analiza danych sprzedażowych jest taka ważna dla przedsiębiorstwa?

Cel każdej firmy stanowi odnotowywanie wysokich zysków. To z kolei możliwe jest nie tylko za sprawą wysokiej jakości produktów i usług, ale przede wszystkim dzięki skutecznej sprzedaży. Aby wyróżnić się na tle ogromnej konkurencji, należy zadbać o to, aby sprzedaż została w jak najbardziej przemyślany sposób zoptymalizowana. Nie będzie to możliwe bez profesjonalnej i rzetelnej analizy danych sprzedażowych. Przygotowane przez MerService raporty pozwalają na obiektywną weryfikację oraz ocenę zysków przedsiębiorstwa, a także całej relacji z Klientem. Analiza informacji sprzedażowych umożliwia wyszczególnienie etapów procesu sprzedażowego, dzięki czemu łatwiej go doskonalić oraz eliminować ewentualne błędy z transakcji.

Analiza sprzedaży odgrywa znaczącą rolę zwłaszcza w jej najbardziej newralgicznych momentach, czyli przede wszystkim podczas negocjacji. Wypracowanie skutecznej strategii sprzedażowej na bazie analizy danych sprzedażowych może mieć bardzo duży wpływ na finalizację transakcji. Dzięki konkretnym danym, łatwiej wskazać opłacalność prowadzonych działań oraz najtrudniejszych etapów sprzedaży.

W jaki jeszcze sposób może zostać wykorzystana analiza sprzedaży?

Analiza danych sprzedażowych przydaje się nie tylko do szczegółowego przeglądu prowadzenia bezpośredniej negocjacji z Klientem. Na jej podstawie tworzone są również lejki sprzedaży wyłaniające potencjalnych Klientów szczególnie zainteresowanych ofertą firmy. Mogą być to na przykład osoby, z którymi już wcześniej sfinalizowano sprzedaż, ale również takie, które wykonały konkretne akcje zwiększające jej prawdopodobieństwo, na przykład wyraziły chęć zapoznania się z usługami firmy. To właśnie do nich w pierwszej kolejności powinny być wysyłane oferty i to z nimi należy umawiać spotkania.

Analiza sprzedaży pozwala także spojrzeć na bieżące trendy na rynku oraz towarzyszące im okoliczności. Można dzięki temu wyszczególnić np. najbardziej opłacalne dla sprzedaży pory, dni tygodnia, miesiące czy inne okresy w trakcie roku (wakacje, święta Bożego Narodzenia). Ułatwia to w znacznym stopniu pracę marketingowcom oraz sprzedawcom, którzy w zależności od zewnętrznych okoliczności stosują odrębne strategie sprzedaży.

 

Chcesz wiedzieć więcej? Umów się na spotkanie.

Skontaktuj się z nami

Zdajemy sobie sprawę z konieczności bieżącego
rozwoju technologicznego, który jest nieodłączną częścią
oferowanych usług i elementem wzrostu spółki.

Więcej o naszej technologii