E-merchandising

Merchandising w internecie przeprowadza się na wielu poziomach sprzedaży, począwszy od ekspozycji produktów, poprzez wsparcie promocyjne i reklamowe, aż po dbałość o znakomitą jakość treści na stronie.

 

W dobie, kiedy ponad 70% internautów robi zakupy w e-sklepach
(Gemius: Raport „E-commerce w Polsce 2020”), profesjonalny e-merchandising staje się koniecznością, jeśli danej platformie zależy na rozwoju sprzedaży. 

Retail a e-commerce

Zakupy w sklepie tradycyjnym niewątpliwie pod wieloma względami różnią się od tych robionych w Internecie. Podstawowa różnica zasadza się na możliwości fizycznego kontaktu z produktem. Udając się do sklepu, konsument bezpośrednio doświadcza znajdujących się tam towarów – może je dotknąć, obejrzeć, powąchać czy przeczytać informacje znajdujące się na opakowaniu. Towary wystawiane na półkach układane są wedle konkretnego klucza, np. ceny lub popularności. Aby uzyskać więcej informacji na temat produktu, klient może skonsultować się ze sprzedawcą bądź skorzystać z dostępnych w sklepie ulotek, gazetek lub innych materiałów. Po wyjściu ze sklepu następuje koniec komunikacji z klientem.

W e-commerce fizyczne doświadczenie produktu jest niemożliwe, dlatego tak istotną rolę odgrywa zbudowanie jego obrazu z wykorzystaniem tych możliwości, jakie daje Internet. Kluczowe znaczenie mają w tym kontekście doskonałe jakościowo zdjęcia towaru, jego opis, a także dobra kategoryzacja oraz pozycjonowanie. Żeby klient mógł uzyskać jak najwięcej informacji o produkcie, w e-commerce wykorzystuje się filmy, proponuje porady eksperckie na żywo, a także odsyła do opinii innych osób. Komunikacja z klientem ma też charakter posprzedażowy, np. przez cross-selling i up-selling. Wsparciem sprzedaży elektronicznej zajmuje się dedykowana działalność marketingowa – merchandising w internecie.

Merchandising a e-merchandising?

Każdemu sprzedawcy zależy na tym, żeby zintensyfikować popyt na oferowane produkty. Mianem merchandisingu określa się zespół działań, których celem jest wpływanie na zachowanie klientów, w taki sposób, by wzmocnić ich chęć zakupową. Działania te obejmują różnorodne aspekty, m.in.:

  • wystrój sklepu,
  • sposób prezentacji produktów oraz ich ułożenia na półkach,
  • przekazywanie informacji na temat promocji, rabatów, nowości,
  • informowania o asortymencie sklepu, jego układzie i lokalizacjach placówek.

E-merchandising ukierunkowany jest na osiągnięcie tego samego celu, z tą różnicą, że w przestrzeni sprzedaży internetowej, czyli np. w e-sklepach czy porównywarkach.

Merchandising w internecie przeprowadza się na wielu poziomach sprzedaży, począwszy od ekspozycji produktów, poprzez wsparcie promocyjne i reklamowe, aż po dbałość o znakomitą jakość treści na stronie. Dopracowanie każdego z tych elementów jest niezmiernie ważne, bo łącznie pozwalają one stworzyć doświadczenie produktu, które klient otrzymuje za pośrednictwem Internetu. Podejmowane działania mogą być ukierunkowane na promowanie konkretnej marki bądź producenta lub na rzecz całej platformy internetowej. Żeby był maksymalnie efektywny, e-merchandising powinien obejmować skrupulatną analizę, opracowanie dopasowanej strategii, prace produkcyjne oraz wdrożenie zmian.

Dlaczego warto z nami współpracować?

Nasza firma od 2009 roku wprowadza kompleksowe rozwiązania, mające na celu wsparcie sprzedaży. Na bieżąco nadzorujemy efektywność wdrażanych działań, dzięki czemu możemy osiągnąć jak najlepszą efektywność realizowanych projektów i ich optymalizację. W dobie, kiedy ponad 70% internautów robi zakupy w e-sklepach (Gemius: Raport „E-commerce w Polsce 2020”), profesjonalny e-merchandising staje się koniecznością, jeśli danej platformie zależy na rozwoju sprzedaży.

W MerService do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie, podejmując szereg wszechstronnych procedur, mających na celu maksymalizację sprzedaży, czyli merchandising w internecie. W ramach naszej pracy:

  • opracowujemy rozbudowane analizy i interpretacje danych sprzedaży,
  • przygotowujemy szczegółowy audyt mechanizmów promocji oraz cen,
  • bazując na wynikach analiz tworzymy najbardziej trafiony content,
  • implementujemy sprawdzone praktyki oraz doświadczenia z merchandisingu offline do online,
  • sporządzamy szeroko zakrojone analizy sprzedażowo-cenowe konkurencji,
  • wykorzystujemy obszerne zbiory danych, podobnie jak w przypadku merchandisingu offline.

Merchandising w Internecie nie ma dla nas żadnych tajemnic. Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania. Zapraszamy do kontaktu.

Chcesz wiedzieć więcej? Umów się na spotkanie.

Skontaktuj się z nami

Zdajemy sobie sprawę z konieczności bieżącego
rozwoju technologicznego, który jest nieodłączną częścią
oferowanych usług i elementem wzrostu Spółki.

Więcej o naszej technologii