Outsourcing sił sprzedaży – co to jest?
Na czym w praktyce polega outsourcing sił sprzedaży? Outsourcing przedstawicieli handlowych to możliwość skorzystania ze wsparcia znakomicie wykwalifikowanych specjalistów zewnętrznych, realizujących przemyślane usługi w oparciu o posiadane doświadczenie. Definicja outsourcingu sił sprzedaży wskazuje na ważny aspekt tego rodzaju usług – brak konieczności tworzenia indywidualnej siatki sprzedażowej lub możliwość jej ograniczenia, posiłkując się pomocą z zewnątrz.
„Handlowiec do wynajęcia” może okazać się ogromnym wsparciem w przypadku widocznych braków kadrowych. Sezonowy przedstawiciel handlowy do wynajęcia to rozwiązanie, które pozwala na sprawne wypełnienie luk w zespole pracowników, na przykład podczas okresu urlopowego.
Outsourcing handlowców w MerService: jakie korzyści może przynieść Twojej firmie?
Dlaczego outsourcing usług sprzedażowych realizowany przez MerService to profesjonalne wsparcie sprzedaży w firmach naszych klientów?
- Outsourcing wsparcia sprzedaży to rozwiązanie dla firm, które szukają widocznych oszczędności. Korzystanie z usług zewnętrznych specjalistów może zredukować wydatki, jakie w innym przypadku trzeba by było ponieść na działalność związaną z posiadaniem indywidualnego sektora sprzedażowego.
- Współpraca z MerService i wynajem handlowców to sposób na uzupełnienie ewentualnych braków kadrowych oraz zagwarantowanie firmie większej zdolności przystosowawczej zasobów ludzkich do jej bieżących potrzeb.
- Outsourcing sił sprzedaży firmy to obszar, w którym MerService posiada duże doświadczenie, skorelowane ze zrozumieniem oczekiwań klientów. Jednocześnie, realizując oferowane usługi ogromny nacisk kładziemy na jakość pracy naszych specjalistów.
- Usługa outsourcingu sprzedaży MerService oznacza nie tylko możliwość skorzystania ze wsparcia doświadczonych, wykwalifikowanych pracowników – specjaliści odbywają potrzebne szkolenia, dysponują pomocnymi narzędziami itp., a ich praca jest odpowiednio nadzorowana.
Jakie usługi obejmuje outsourcing przedstawicieli handlowych?
W zależności od indywidualnych potrzeb klienta, outsourcing w sprzedaży oferowany przez MerService może być wdrożony w ramach:
- modelu dedykowanego: usługi realizowane są wyłącznie na potrzeby konkretnego klienta
- modelu współdzielonego: usługi realizowane są w tym samym czasie na potrzeby kilku odbiorców
Outsourcing handlowy prowadzony przez MerService to drobiazgowo zaplanowany i skutecznie dozorowany proces. Outsourcing działu sprzedaży zawiera:
- kontrolę realizacji procesu przez oddelegowanego Key Account Managera i Project Managera
- raportowanie
- udoskonalanie tras
- geo – lokalizację
- bilans czasu poświęconego na konkretne wizyty
- obsługę floty
Korzystając z usług MerService zyskuje się gwarancję współpracy z doświadczonymi specjalistami, nastawionymi na realizację usług wysokiej jakości. Odpowiedź na potrzeby naszych klientów i wysokiej klasy outsourcing zespołów sprzedażowych to priorytet działalności MerService. Wierzymy, że odpowiednio skoordynowana sprzedaż outsourcingowa to przyszłość! Współpraca z MerService oznacza poszanowanie oczekiwań klientów, wdrażanie nowoczesnych rozwiązań i korzystanie z zaawansowanych narzędzi.
Komu dedykujemy usługi outsourcingu sił sprzedaży?
Outsourcing sprzedaży to jeden z licznych obszarów, którymi się zajmujemy w ramach wspierania przedsiębiorców. Odbiorcami naszych usług są producenci, dystrybutorzy, hurtownicy, a także usługodawcy, którzy potrzebują bardziej skoncentrowanej na efektach kampanii sprzedażowej własnych usług. Szczególną kategorią odbiorców są dla nas młode firmy o dużym potencjale, które chętnie wesprzemy bogatym doświadczeniem. Dla takich przedsiębiorstw wynajem handlowców może się okazać rozwiązaniem korzystniejszym zarówno na starcie, jak i w perspektywie długoterminowej. Outsourcing zespołów sprzedażowych jest wykorzystywany bardzo często również w przypadku wielkich koncernów oraz firm o międzynarodowej renomie. Wynika to z konieczności utrzymania właściwego poziomu sprzedaży, nawet przy częstej rotacji przedstawicieli handlowych i licznych zmianach kadrowych. Stosując outsourcing sił sprzedaży we własnej firmie, można skupić się na bardziej palących problemach przedsiębiorstwa, handel pozostawiając wyspecjalizowanym pracownikom terenowym.
Technologiczne wsparcie przedstawicieli handlowych w ramach outsourcingu
Oprócz udostępniania zasobów ludzkich, zajmujemy się także technologicznym usprawnianiem pracy przedstawicieli handlowych. Dzięki temu outsourcing zespołów sprzedażowych zlecany naszej firmie jest kompleksowy i funkcjonuje sprawnie. Indywidualna metodologia pracy naszych specjalistów sprawia, że wynajem handlowców, który Państwo nam zlecają, daje doskonałe efekty, ale jednocześnie prezentuje się spójnie z obowiązującymi w firmie metodami pracy. Pracujemy na nieograniczonych zbiorach danych, korzystając z zaplecza specjalistów, mocy obliczeniowych naszych systemów oraz pozyskujemy dane z systemu mobilnego, z dokumentów lub od Klientów. Dysponujemy również szeroką gamą analiz oraz rozlicznymi możliwościami dystrybuowania raportów pracy naszych przedstawicieli handlowych. Outsourcing sił sprzedaży w takiej formie to rozwiązanie niezwykle elastyczne, dostosowane do współczesnych, stale zmieniających się trendów, ale i potrzeb Klientów.
Rozpoznanie – działanie – wzrost sprzedaży
W MerService jesteśmy przekonani, że outsourcing sprzedaży to przyszłość handlu, pozwalająca zrezygnować z tradycyjnej siatki sprzedażowej i zrewidować dotychczasowe poglądy na temat obsługi handlu. Kadra wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych we współpracy z merchandiserami, wyposażonych w najnowocześniejsze technologie, może skutecznie dotrzeć do wielu odbiorców, poszerzając sieć komunikacji z klientem, a z czasem windując wskaźniki sprzedaży. Kontaktując się z nami uzyskają Państwo rozpoznanie swojego problemu, następnie przedstawimy możliwości współpracy, prezentując model naszego wynajmu przedstawicieli handlowych i wdrażamy outsourcing sprzedaży, jakiego Państwo oczekują, w omówionym wcześniej zakresie. Dokładne rozpoznanie przekłada się na wzmocnienie strategii sprzedażowej, a to z kolei na wzrost wskaźników sprzedaży. W przypadku naszej firmy jest on poparty konkretami w postaci liczb w dotychczas zrealizowanych koncepcjach.