Dla większości firm prowadzących e-sklepy święta Bożego Narodzenia to zdecydowanie najgorętszy i najbardziej dochodowy okres. W tym roku na zakupy w sieci z pewnością zdecyduje się jeszcze większa liczba klientów niż w latach poprzednich. Jak przygotować e-commerce na święta, by klienci kupowali właśnie u nas? Sprawdź nasze porady dotyczące tego, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym przed świętami.

Święta w branży e-commerce

Planując strategię sprzedażową na ten wyjątkowy czas w roku, należy zdawać sobie sprawę ze specyfiki całego okresu, określanego często jako „święta w handlu”. W przypadku zakupów online wzmożona aktywność konsumentów rozpoczyna się zazwyczaj wraz z początkiem listopada. Strach przed kupowaniem na ostatnią chwilę sprawia, że wielu z nas na zakupy decyduje się na kilka tygodni przed pierwszą gwiazdką.

Zastanawiając się, jak przygotować e-sklep w święta, trzeba uważnie przeanalizować tegoroczny kalendarz. Już 27 listopada przypada Black Friday, który wiele sklepów internetowych przedłuża na cały weekend. Następujący po nim poniedziałek (30 listopada) to coraz popularniejszy w Polsce Cyber Monday, a już 6 grudnia przypadają Mikołajki. Z kolei na 10.12 planowany jest tegoroczny Dzień Darmowej Dostawy, który zawsze wiąże się ze wzmożoną aktywnością e-konsumentów. Natomiast zaraz po Gwiazdce ruszy sezon wyprzedaży. Same święta w branży e-commerce stanowią więc kulminacyjny okres pewnego długiego okresu sprzedażowego.

Zacznij działać od zaraz!

Biorąc to pod uwagę, warto zaplanować konkretne akcje z odpowiednim wyprzedzeniem. Ostatni moment, by osiągnąć gotowość na świąteczny szał zakupów, przychodzi właśnie teraz. Jak przygotować e-sklep w święta? Trzeba działać dwukierunkowo. Z jednej strony zadbać o techniczną optymalizację sklepu, z drugiej – postawić na skuteczną i przemyślaną promocję.

Loader

Przedświąteczna gorączka zakupowa – jak przygotować sklep internetowy?

Nawet najlepiej wyposażony e-sklep ani najlepsze promocje nie zwiększą sprzedaży, jeśli podczas zakupów pojawią się problemy techniczne. Aspekty, o które należy zadbać, mając na uwadze zwiększony ruch w sklepie online, to m.in.:

  • odpowiednio szybkie ładowanie strony www,
  • wydajny serwer,
  • czytelny i prosty w obsłudze UX,
  • przemyślany system zwrotów (najlepiej z długim terminem),
  • jak najwięcej opcji płatności i dostawy.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym przed świętami?

Optymalizacja sklepu to jedno, ale jak przygotować e-commerce na święta w dobie tak silnej konkurencji? Zwiększenie sprzedaży możliwe jest dzięki odpowiedniej promocji w sieci. Dobrym pomysłem będzie włączenie reklamy Google Ads lub Allegro Ads. Kampanie produktowe i tekstowe od lat należą do najskuteczniejszych strategii promocji e-commerce’ów przed świętami – właśnie ze względu na ich szybki efekt.

Innym sposobem na podbicie sprzedaży będą kampanie pop-uowe, czyli okienka wyskakujące po wejściu na stronę sklepu. Nakierowują one klienta na konkretne kategorie lub produkty. Musisz jednak pamiętać, że pop-upy bywają irytujące – szczególnie te, które trudno zamknąć.

Sprawdzonymi sposobami na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym przed świętami, są też content marketing oraz e-mail marketing. W szczególności warto wykorzystać zewnętrzne publikacje oraz firmowego bloga. Formaty „skrojone” pod bożonarodzeniowe zakupy to m.in.:

  • poradniki w stylu: „Co kupić pod choinkę zapalonemu biegaczowi?”,
  • recenzje „Wielki test tabletów do 500 zł”,
  • listy prezentowe, np. „5 pomysłów na podarunek dla majsterkowicza”,
  • newslettery z ciekawymi propozycjami świątecznych upominków.

Potężnym wsparciem kampanii sprzedażowych na święta w branży e-commerce są również media społecznościowe. Narzędzia, z których warto korzystać, to m.in. sponsorowane posty, stories na Instagramie, czy kampanie Facebook Ads. Tego rodzaju usługi nie tylko pomagają budować trwałe relacje konsumentów z marką, ale także generują dodatkowy ruch do serwisu sprzedażowego, zwiększając liczbę konwersji.

Zwiększeniu sprzedaży przed świętami sprzyja również pozycjonowanie. Choć, co do zasady ma ono charakter długofalowych kampanii, przed świętami warto zoptymalizować swój sklep na najpopularniejsze wówczas słowa kluczowe. Taki zabieg z pewnością pomoże zwiększyć ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania.

Wykorzystaj e-merchandising w święta nie tylko!

Dla biznesów takich jak e-sklepy święta to także doskonała okazja do wdrożenia zasad merchandisingu – techniki znanej ze sprzedaży stacjonarnej. Warto zdać sobie sprawę z faktu, że zachowania konsumentów są podobne, bez względu na to, czy akurat kupują tradycyjnie, czy w sieci. Z tego względu, warto w sklepie online urządzać przedświąteczne promocje i wyprzedaże, odpowiednio eksponując przecenione produkty. Informacja o obniżce nie może umknąć klientowi – możesz wyróżnić ją innym kolorem lub specjalną grafiką. Dodając informację o tym, że liczba przecenionych produktów jest ograniczona, łatwiej przekonasz do kupna niezdecydowanych.

Świetnym przykładem tego, jak stosować e-merchandising w święta, jest akcja darmowej dostawy. Z kolei tym którzy nie wiedzą, co chcieliby kupić, z pewnością wybór ułatwi sekcja bestsellerów – możesz zaprezentować w niej najchętniej wybierane przez innych produkty. Jak widać, pomysłów na to, jak przygotować się do przedświątecznej gorączki zakupów, jest mnóstwo – ważne, by wybrać te, które w Twoim sklepie sprawdzą się najlepiej!

  • Chcesz wiedzieć więcej?

    Umów się spotkanie.

    Skontaktuj się z nami
    Skontaktuj się z namiSkontaktuj się z nami
  • Zostaw nam swój numer

    Oddzwonimy do Ciebie

    FacebookLinkedIn
    Zamknij formularze