Najprostszą odpowiedzią na pytanie o koszt kampanii reklamowej jest „to zależy”. Nie sposób bowiem określić konkretnego budżetu bez analizy i wykonania kosztorysu poszczególnych elementów i etapów kampanii. Na jej cenę wpływa bowiem wiele czynników, w tym m.in. typ kampanii (czy jest to np. kampania telewizyjna, internetowa, prasowa czy outdoorowa), rodzaj prowadzonych działań (spoty telewizyjne, artykuły sponsorowane w prasie, reklama banerowa w internecie itp.), jak również czas trwania i intensywność działań marketingowych. Ponadto istotne są takie aspekty jak cel realizowanej kampanii oraz grupa docelowa, do której jest ona kierowana. Dopiero po dokładnym określeniu wymienionych kwestii można otrzymać pełen obraz działań, a co za tym idzie – określić kosztorys kampanii reklamowej.
Warto pamiętać, że pieniądze nigdy nie powinny być jedynym lub głównym czynnikiem podczas opracowywania strategii kampanii promocyjnej. Nie znaczy to jednak, że można „iść na żywioł” i opracować rozbudowaną, a co za tym idzie, niezwykle drogą kampanię. Wręcz przeciwnie – dobrym zwyczajem w branży jest określenie nieprzekraczalnej, górnej granicy ceny działań reklamowych. Wówczas dział marketingu bądź zewnętrzna agencja reklamowa przygotowująca projekt wie, w jakich „widełkach cenowych” może się bezpiecznie poruszać. Co istotne, dobry specjalista jest w stanie dopasować plan działania do niemal dowolnej kwoty, niezależnie od tego, czy koszty marketingowe mają być wysokie, czy też bardzo małe.